Sebastian Tołwiński
dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji w regionie Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej, Upfield
Od 20 lat pracuje w produkcji żywności i produktów szybkozbywalnych, m.in. w kategorii olejów, tłuszczów, żywności pochodzenia roślinnego, słodyczy, alkoholi, napojów, nabiału, lodów, a także w handlu. W firmie UPFIELD, która jest największym na świecie producentem żywności pochodzenia roślinnego, odpowiada za sprawy korporacyjne w kilkunastu krajach. Od 2016 r. jest Członkiem, a od 2022 r. Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Polskiej Federacji Producentów Żywności oraz Przewodniczącym Komisji ds. Tłuszczów i Olejów. Jest również Ekspertem ds. Żywności i Żywienia United Nations Global Compact Polska. Przed rozpoczęciem pracy w UPFIELD, przez kilkanaście lat pracował na stanowiskach kierowniczych m.in. w Ferrero, Grupie Żywiec, Metro Group, a w latach 2015-2020 był członkiem Stowarzyszenia Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych. Współtworzył także Polską Koalicję ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego i został liderem jej zespołu zajmującego się aspektami zdrowotnymi. Tołwiński specjalizuje się w komunikacji nt. żywności i jej składników, a także w obalaniu żywnościowych mitów. To ekspert ds. wpływu żywności na zdrowie, planetę i dobrostan zwierząt. Skutecznie sprzeciwiał się wprowadzeniu do przepisów europejskich poprawek nr 171 i 165 Rozp. UE 1308/2013, które dyskryminowały żywność pochodzenia roślinnego i były sprzeczne ze strategiami Komisji Europejskiej „Green Deal” i „Farm to Fork”. Fleksitarianin i entuzjasta diety fleksitariańskiej. Propagator naukowej wiedzy o żywności i czytania etykiet na produktach żywnościowych. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (lingwistyka stosowana), Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (lingwistyka języka angielskiego) i Podyplomowych Studiów Polskiej Akademii Nauk (komunikacja społeczna i medialna).
Bierze udział w sesjach:
-
Rynek żywności roślinnej – perspektywiczna nisza rozpycha się w mainstreamie
ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCIRynek żywności roślinnej – perspektywiczna nisza rozpycha się w mainstreamie
- Rynek żywności roślinnej – potencjał, potrzeby, kierunek rozwoju
- Sieci handlowe a trend roślinny
- Neutralność klimatyczna a transformacja przemysłu spożywczego
- Konsumenci na diecie: wegetarianie, weganie, fleksitarianie
- Roślinna półka w sieciach handlowych