Krzysztof Pawiński
prezes zarządu
Grupa Maspex Sp. z o.o.
Krzysztof Pawiński jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Uzupełniał edukację w Technische Uniwersitaet w Clausthal-Zellefeld w Niemczech. W 1996 r. uzyskał tytuł doktora nauk technicznych na Akademii Górniczo-Hutniczej, obecnie jest Przewodniczącym Rady tej Uczelni. Od 1990 prowadzi własną działalność gospodarczą.
Grupa Maspex, której jest współzałożycielem, współwłaścicielem oraz Prezesem Zarządu, jest jedną z największych firm w branży spożywczej w tej części Europy.
Spółka zatrudnia ponad 7500 pracowników, a jej produkty trafiają do 60 krajów na całym świecie. Rocznie w kilkunastu zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce, w Czechach, na Węgrzech, w Rumunii i w Bułgarii, Maspex produkuje 1,7 mld litrów soków, nektarów i napojów, 170 tysięcy ton makaronów oraz produktów instant i 135 tysięcy ton dżemów i przetworów.
W ofercie spółka posiada kilkadziesiąt marek, które w większości są liderami rynkowymi m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona oraz Plusssz. Maspex rośnie organicznie i poprzez przejęcia – firma zrealizowała 19 przejęć, w tym 11 za granicą. W 2020 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy przekroczyły poziom 5,2 mld zł. Maspex prowadzi wiele programów społecznych, w tym jest głównym sponsorem największego w Europie turnieju piłkarskiego dla dzieci „Z podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”.
Bierze udział w sesjach:
-
#strategy trends: Co z tą żywnością, co z tą produkcją, co z tą konsumpcją? – biznes szuka coraz łatwiejszych odpowiedzi na coraz trudniejsze pytania
ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI#strategy trends: Co z tą żywnością, co z tą produkcją, co z tą konsumpcją? – biznes szuka coraz łatwiejszych odpowiedzi na coraz trudniejsze pytania
- Co napędza, a co stopuje polski biznes spożywczy?
- Dynamiczna zmiana jako nowa norma: branża spożywcza zawsze w drodze: gospodarka, konsument, technologia
- Żywność, produkcja, konsumpcja w czasach AI: technologie przyszłości, rozwój firm, zdrowie konsumentów
- Zielona ekonomia w branży żywnościowej – zmiana, która wymaga zaangażowania