Sebastian Tołwiński
dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji w regionie Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej, Upfield
Od 20 lat pracuje w produkcji żywności i produktów szybkozbywalnych, m.in. w kategorii olejów, tłuszczów, żywności pochodzenia roślinnego, słodyczy, alkoholi, napojów, nabiału, lodów, a także w handlu. W firmie UPFIELD, która jest największym na świecie producentem żywności pochodzenia roślinnego, odpowiada za sprawy korporacyjne w kilkunastu krajach. Od 2016 r. jest Członkiem, a od 2022 r. Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Polskiej Federacji Producentów Żywności oraz Przewodniczącym Komisji ds. Tłuszczów i Olejów. Jest również Ekspertem ds. Żywności i Żywienia United Nations Global Compact Polska. Przed rozpoczęciem pracy w UPFIELD, przez kilkanaście lat pracował na stanowiskach kierowniczych m.in. w Ferrero, Grupie Żywiec, Metro Group, a w latach 2015-2020 był członkiem Stowarzyszenia Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych. Współtworzył także Polską Koalicję ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego i został liderem jej zespołu zajmującego się aspektami zdrowotnymi. Tołwiński specjalizuje się w komunikacji nt. żywności i jej składników, a także w obalaniu żywnościowych mitów. To ekspert ds. wpływu żywności na zdrowie, planetę i dobrostan zwierząt. Skutecznie sprzeciwiał się wprowadzeniu do przepisów europejskich poprawek nr 171 i 165 Rozp. UE 1308/2013, które dyskryminowały żywność pochodzenia roślinnego i były sprzeczne ze strategiami Komisji Europejskiej „Green Deal” i „Farm to Fork”. Fleksitarianin i entuzjasta diety fleksitariańskiej. Propagator naukowej wiedzy o żywności i czytania etykiet na produktach żywnościowych. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (lingwistyka stosowana), Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (lingwistyka języka angielskiego) i Podyplomowych Studiów Polskiej Akademii Nauk (komunikacja społeczna i medialna).
Bierze udział w sesjach:
-
#green trends: ESG w branży spożywczej: dobrostan zwierząt, klimat, konsument
ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCI#green trends: ESG w branży spożywczej: dobrostan zwierząt, klimat, konsument
- Czy ESG to tylko obowiązki? Jakie korzyści biznesowe może przynieść firmom wdrażanie różnych aspektów strategii ESG (klimat, dobrostan, środowisko)?
- Co ESG oznacza w praktyce dla konsumentów? Jak skorzystają oni na nowych wytycznych dla firm i zmianach legislacyjnych UE?
- Dobrostan zwierząt, klimat, konsument w strategii firm spożywczych. Przykłady praktyczne
- Czy zrównoważony system żywnościowy jest odporny na wojny, kryzysy i globalne wstrząsy?
- ESG. Jak rządzący mogą wspomóc firmy spożywcze?
- Produkcja zdrowszej żywności wychodzi firmom na zdrowie. Jak branża spożywcza może wpłynąć na zdrowie konsumentów bez utraty zysków?
-
Rynek pracy w branży spożywczej
Rynek pracy w branży spożywczej: zasoby, zarządzanie, modele zatrudniania i wynagradzania
- Spichlerz Europy potrzebuje rąk do pracy z kraju i zagranicy
- Pośrednictwo pracy; praca tymczasowa, rekrutacje stałe i outsourcing
- Robotyzacja produkcji a nowe kompetencje od pracowników
- Zarządzanie różnymi pokoleniami pracowników – różne oczekiwania płacowe i benefity